หลักเศรษฐศาสตร์จุลภาคและมหภาคเพื่อเป็นพื้นฐานในการตัดสินใจทางธุรกิจ แรงผลักดันทางตลาดอุปสงค์ อุปทาน ความยืดหยุ่น การจัดสรรทรัพยากร การลดลงของผลได้ การประหยัดจากการผลิต การตั้งราคา โดยสร้างทุนของสินค้า บริการ การแข่งขันทางการตลาดการรักษาเสถียรภาพทางเศรษฐกิจ การใช้นโยบายการเงินการคลัง นโยบายอัตราแลกเปลี่ยนตลอดจนการเปลี่ยนแปลงพลวัตของโลกธุรกิจที่มีผลกระทบต่อการตัดสินใจ ดำเนินการทางธุรกิจ
Microeconomics and macroeconomics as foundations for business decision making. The market force of demand and supply; elasticity; resource allocation; diminishing return; economics of scale; pricing, cost structure for individual goods and services; Theory of Firms and market competition ; stabilization policy, application of monetary and fiscal policy, exchange rate policy and the dynamism of world wide economic change that effect business decision process